15 Şubat 2011

Komşum olur musun?





         Bir köy evinde yaşlanmak istiyorum. Bahçesinde çok sayıda meyve -illa ki limon, dut, erik- ağaçlarının olduğu, yaşlı bir kestane ağacının ise hepsine yukarıdan bakarak görkemini sergilediği bir köy evinde.

        Diktiğim ortancalar pembe-mavi kafalarını her yerden çıkarmalı, kasımpatları  hiç çiçeksiz kalmamalı, güller budarken ellerimi kanatmalı. Bir de küçük kaktüs bahçesi olmalı, her koşula dayanıklı bilge kaktüsler kalabalık bir aile gibi bir arada yaşamalı orada.Ve tabiki tadına doyulmaz domatesleri, çıtır çıtır biberleri sulamalıyım her akşam.Yaptığım yemeklere taze koparttığım fesleğenleri, kekikleri katmalıyım. Bahçemde birde , beni görünce gözleri parlayan  köpeğim  olmalı.

        Gün sadece dört vakitten ibaret olmalı; sabah,öğle,akşam ve gece. Sabah gün ağarırken geçen koyun sürülerinin çan sesleriyle uyanmalıyım.Asmalı çardağımın altında resim yaparken köy camisinden gelen ezan sesini dinlemeliyim. Akşamları kucağımda yatan kedimle üzerime yağmur gibi yağan yıldızları seyretmeliyim.

        Salçalar, tarhanalar yapmalı, reçeller kaynatmalı, biberler-patlıcanlar kurutmalı,turşular kurmalıyım.

        Komşularımla, dostlarımla havadan, sudan ,köyden konuşmalı, gülerek diğer komşuların dedikodusunu  yapmalıyım.

        Bir köy evinde yaşlanmak istiyorum, yan komşum olur musun ?




6 yorum:

  1. Yanında boş ev var mı? Yarın ordayım :)

    YanıtlaSil
  2. pasta çörek yapıp getireceksen ben olurum :))

    YanıtlaSil
  3. meraklıkedi,köylülerin evi hayvanat bahçesine çevirdi diye lafını ettikleri komşu sensin :)

    Aylak Kedi,pastalar benden çörekler senden :)

    Binnurcum,seninle köy ekmekleri yapacazzzzz

    YanıtlaSil
  4. Böyle bir evde 7 yıl yaşadım. Ev duruyor ben arada gidebiliyorum. Umarım çabucak grçekleşir hayalin :)

    YanıtlaSil
  5. salkımsöğüt, ben sana komşu olayım bari :)

    YanıtlaSil

ses verenler