27 Şubat 2011

Kalk Yürü



                                                    KALK YÜRÜ

                                              Yalnızlığı alıyorum,
                                                  En budaklı dalını ağacın;
                                              Ve ona en rüzgarlı meleğin
                                                  Kanatlarını takıyorum,
                                              Yunus balığının sırtını,
                                                  Ve atın yelesini...

                                             Yalnızlığı alıyorum,
                                                Çene kemiğini timsahın;
                                             Ve ona hayal gücünün
                                               Gözlerini takıyorum,
                                             Zekanın dişlerini...

                                            Yalnızlığı alıyorum,
                                                Kabuğunu istiridyenin;
                                            Ve ona düşüncenin
                                                Parmak uçlarını takıyorum,
                                            Bilinmeyenin ürkekliğini,
                                               Ve merakın cürretini...

                                            Yalnızlığı alıyorum,
                                               Balinanın göğüs kafesini;
                                            Ve ona en münzevi şairin
                                              Yüreğini takıyorum,
                                            Ağustos böceğinin sesini,
                                              Ve örümceğin sessizliğini...

                                           Yalnızlığı alıyorum,
                                              Ayak izlerini Tanrı'nın;
                                           Ve ona çocukluğumun
                                              Sırlarını ekliyorum,
                                           Çizik çizik ruhumu
                                              Ve oyuk gençliğimi...

                                           Sonra "kalk yürü!"
                                               Diyorum ona,
                                          "Kalk yürü,insanların
                                              Arasına karış,
                                           Öteki yalnızların arasına..."


                                         Cahit KOYTAK
                                         Yoksulların ve Şairlerin Kitabı



           Her pazartesi Taraf'ta ilk okuduğu köşe Cahit Koytak'ın bir şiirinin yayınlandığı köşe olurdu. Önce bu şiirleri makasla keserek,daha sonra internet sitesinin açılmasıyla bilgisayara indirerek biriktirmeye başlamıştı.

Koytağın kitabının çıktığını öğrendiğinde hastahanede halsiz yatıyordu. "Bana bu kitabı alır mısın" demeseydi de kitabı alacaktım. Ama kitap kitapçılara henüz gelmemişti. Bir kitapçıya kitabı ısmarlamamdan bir hafta sonra telefonla kitabın geldiğini haber verdiler ve abisine gelirken alıp getirmesi için rica ettim.

 Kitap geldiğinde çok sevineceğini düşünmüştüm ama "okuyamayacağım" diyerek ağlamaya başladı.

 Oysa o gece bütün enerjisini toplayarak "Yoksulların ve Şairlerin Kitabı" nı yarısına kadar okudu.

Tutku bu olsa gerek...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ses verenler