17 Ocak 2011

İki ressam Üç kayık




  Elimde yazıcıdan çıkmış çeşit çeşit fotoğraflarla atölyeden içeriye giriyorum.Minderlerimi düzeltip oturuyorum yerime.Önce hangisinin suluboyası güzel olur diye fotoğrafları gözden geçiriyoruz.Benim beğenmediklerim ile hocamın beğenmediklerini ayırıyoruz.Bir resimde karar kılıyoruz.O gün durgun denizde üç kayık fotoğrafını seçiyoruz.
  
  Çizim aşaması çabuk bitsin istiyorum.Bir an önce fırçaları alayım, boyamaya geçip ,renklerin dağılışını seyredeyim.Bu yüzden bazen hile yapıp resmi cama dayıyor ve kağıda geçiriveriyorum.

   Ama bu sefer çizimi elimle yapıyorum.Kayık formu yapmak biraz zor. Kaan Bey sorunlu yerlerini gösteriyor. Bir yandan düzeltirken bir yandan "nasıl oluyorda ben göremiyorum" diye düşünüyorum.
    
   Vee sıra geliyor boyamaya. "Hata yapmayayım" güvensizliği ile boyamaya başlıyorum.Ortaçağ müzikleri eşliğinde yavaş yavaş,ince ince uğraşıyorum.
        
   2-3 saat geçtikten sonra bir bakıyorum hocam elinde bir kağıt masaya oturuyor.Fotoğrafı kabataslak çizmesiyle eline fırça alması bir oluyor.Onun karakteristik fırça darbeleriyle resim bir anda çıkıveriyor.Ben kaplumbağa o tavşan misali resimleri bitiriyoruz.
       
    Hocamı o gün harekete geçirip sulu boya yaptıran şeyin ne olduğu da hala bloğa yorum yazamaması gibi bilimin çözemediği sırlardandır.



               
                                                                       Kaan Ülkü


4 yorum:

  1. Güzel kardeşim... şu karanlıktan kurtarsana resimleri... Gözüm şaşı oluyor yahu! yazılar gözlerimi oydu! Resimleri falan görmüyorum... etraf birbirine giriyor. İçim karardı... daha ne diim... Hrrrr!

    YanıtlaSil
  2. BLOG DELİSİ OLMAK İÇİN NE YAPMAM LAZIM

    YanıtlaSil
  3. Ortaçağ müzikleri kısmına takıldım en çok.
    sanırım seninle birlikte bir atölyede olmak istiyorum Nihalim, fonda da ortaçağ müzikleri çalsın.
    Ben suluboya yapabilecegim hayaliyle sana bakarım, belki üretirim de....

    YanıtlaSil
  4. o zamanlar hocam orta çağ müziklerine merak salmıştı...

    YanıtlaSil

ses verenler