16 Aralık 2021

"sana, beni asla tanımamış olan sana,"

 




 Kapım çaldı, eğildim balkondan "kim o" diye bağırdım.. 

"Kargo" diye bağırdı bir erkek sesi.. 

"yanlış bastınız" dedim, ismimi söyledi bağırarak... 

şaşkınlıkla kapıyı açtım. kargo beklemezken kim gönderdi acaba, sürpriz yapan kim ? ağırca bir koli verdi elime, baktım gerçekten adım yazıyor üzerinde...

kargocuyu gönderdikten sonra şaşkınlık ve sabırsızlıkla açtım koliyi... 

bir sürü ikinci el kitap var içerisinde... allah allah ben eski kitaplarımı sağa sola bağışlarken kim eski kitap gönderir ki bana? 

baktım kitapların üzerindeki naylon da başka bir isim ve adres yazıyor.. alıcı istanbul'dan bir kişi,  gönderen de izmir'den biri, ikisini de tanımıyorum...

gönderenin telefonunu çeviriyorum bir eski kitapçı çıkıyor istanbul'dan satın alınan kitap kolisine nasıl oluyorsa kargoda benim adım yapıştırılıyor...

kitapçı kargocu ile konuşup kitapları evden aldıracağını söylüyor. ertesi gün bekliyorum gelen giden yok... sonraki gün gene kimse yok... kitapçıya mesaj atıyorum kimsenin gelmediğine dair, şaşırıyor tekrar söyleyeceğim diyor. günler geçiyor kargodan kimse gelmiyor koliyi almaya. 

sonunda kitapçı arıyor ve kargodan ümidini kestiğini kendisinin gelip alacağını söylüyor. randevulaşıyoruz... 

akşam arıyor ve metrodan çıktığını söylüyor, evi tarif ediyorum. o eve doğru yürürken koliyi yeniden bantlayıp kucaklıyor ve dışarı çıkıyorum... 

genç bir adam kucağımda koli ile beni görünce hemen bana doğru yürüyor  teşekkür ederek elimden alıyor... sonra da elime küçük bir poşet tutuşturuyor... 

"bu da teşekkür için ufak bir hediye" diyor... ben şaşkınlıkla "niye zahmet ettiniz" derken şahit olduğum incelikten kalbim çarpıyor, o ise  koli ile yavaşça uzaklaşıyor... 

eve dönüp poşetin içine baktığımda 3 tane  eski kitap buluyorum okumadığım . bunlardan bir tanesi stefan zweig'ın "bilinmeyen bir kadının mektubu" adlı  kitabı. 

zweig, adını çok duyduğum ama sadece "satranç" adlı kitabını okuduğum bir yazar...  

uzun bir öykü olan  "bilinmeyen bir kadının mektubu"  ilk sayfasından insanı sarıyor, ömrü boyunca, ondan habersiz bir erkeğe delice aşık olmuş bir kadının iç dünyasını tüm ayrıntısı ve psikolojik derinliği ile anlatıyor... 

böylesine etkileyici bir kitabı okumama sebep olan tüm tesadüflere selam olsun...





6 yorum:

  1. Ne güzel tesadüf. Hayat sürprizlere gebe. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Harika bir karışıklık :) Elinizdeki kitapları okudum, okumadığınız için çok da isabet olmuş onların gelmesi. Gelecek yıl size ikramiyeli gelmiş.:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet yılbaşı ikramiyesi oldu :)

      Sil
    2. Merhaba, bloğunuzda uzun zamandır yayın yok, terk mi ettiniz bloğunuzu? Bir süredir blogları tanıttığım bir radyo programı yapıyorum. Bunun için sormak istedim. Sevgiler,

      Sil
  3. Güzel yazılarının devamını bekliyoruz. Bu kadar ara fazla değil mi?

    YanıtlaSil

ses verenler